Možná si teď říkáte, že to zní až moc dobře na to, aby to byla pravda, ale věřte nám, že i mezi přepravními společnostmi, které zastřešují přepravu zásilek napříč zeměmi lze najít obchodní partnery, se kterými bude radost spolupracovat, a navíc se k nim budete i rádi vracet. V článku jsme pro Vás sepsali návod, jak najít stabilního přepravce, se kterým se vyplatí jednorázová i dlouhodobá spolupráce.

K nalezení spolehlivé přepravní společnosti využijte srovnávací portál

Existuje celá řada portálů, které se zaměřují na srovnání právě přepravních společností. Během pár okamžiků Vám nabídnou nejlepší varianty s ohledem na zemi adresáta i odesílatele, velikost i hmotnost balíku. Výhodou takových srovnávačů je i skutečnost, že jediným kritériem pro ně není cena, ale také poskytované služby.

Tip: Přečtěte si o tom, jakým způsobem chce ministerstvo průmyslu a obchodu regulovat ceny přeshraniční dopravy.

Co je pro jednu firmu nadstandard, může druhá považovat za základní službu poskytovanou všem zákazníkům bez výjimky

Řeč je především o poskytovaných službách. Pro většinu společností je samozřejmostí bezplatné zaslání podacího čísla zásilky, ale najdou se i takové, které tuto službu zpoplatňují. Nejedná se sice o žádné astronomické sumy, ale proč platit za něco, co můžete mít zadarmo.

To samé platí i u pojištění zásilky. Vždy si ověřte, co daná společnost považuje za základní výši pojištění a jak se pohybují poplatky za případné připojištění.

Rozdíly mohou nastat i u řady jiných služeb. Vše bude záviset na tom, co je konkrétně pro Vás důležité a jakou službu nehodláte využít, a tak Vám nezáleží na tom, že je zpoplatněná.

Spolehlivého přepravce jste již našli a teď zůstává otázkou co dál?

Teď už jen zbývá nastudovat si konkrétní postup přepravy. Níže naleznete obecný postup, ale počítejte s tím, že se může u jednotlivých firem mírně lišit.

  1. Zvolte si konkrétní způsob dopravy
    1. Na adresu příjemce
    2. Na výdejní místo
    3. Na dobírku
  1. Vyplňte informace o zásilce
    1. Adresa odesílatele a příjemce
    2. Orientační váha a velikost balíku
  2. Zabalte balík a nalepte na něj adresní štítky
  3. S kurýrem si domluvte termín vyzvednutí zásilky
  4. Poté, co obdržíte číslo zásilky, pošlete ho adresátovi, aby věděl, kdy může zásilku očekávat

Důvěřujte, ale prověřujte

Před tím, že poptáte jakékoliv služby, ověřte si, že přepravce své služby garantuje. V takovém případě bude jednodušší vyřešit případnou reklamaci a domoci se spravedlnosti v případě nesrovnalostí. Vždy trvejte na tom, aby Vám přepravní společnost zaslala sledovací číslo zásilky. Díky tomu si lehce ověříte, kde všude se balík během své cesty nacházel a jestli na trase nedošlo k nevysvětlitelnému zdržení. 

Jedná se o dynamický trh, který se mění s ohledem na poptávku zákazníků, a proto nelze vyloučit, že se po čase neobjeví společnost, která dokáže pružně reagovat na Vaše požadavky, poskytnout Vám lepší služby a za nižší cenu. Jednou za čas si udělejte menší průzkum a přesvědčte se, že jako zákazník dostáváte to nejlepší, co daný trh nabízí.

Pro jistotu se seznamte i se způsobem reklamace zásilky

Postup se může u jednotlivých přepravců lišit, ale i v jejich vlastním zájmu je, ale se vzniklý problém co nejrychleji vyřešil.

Vyřízení reklamace se neobejde bez několika údajů:

  • Sledovací číslo balíčku
  • Jmenný seznam obsahu zásilky spolu s vyčíslením celkové hodnoty
  • Popis toho, jak byla zásilka zabalena
  • Způsob poškození

Berte na vědomí, že reklamace Vám bude uznána pouze v případě, že jste zásilku vhodně zabalili. Pokud přepravujete více předmětů v rámci jedné krabice, vždy je obalte do bublinkové fólie. Volná místa v krabici vyplňte tak, aby nedocházelo k pohybu jednotlivých věcí.

Museli jste už někdy řešit reklamaci odeslaných balíků? Bylo vše vyřešeno k Vaší spokojenosti?

Související příspěvky