Možná si teď říkáte, že to zní až moc dobře na to, aby to byla pravda, ale věřte nám, že i mezi přepravními společnostmi, které zastřešují přepravu zásilek napříč zeměmi lze najít obchodní partnery, se kterými bude radost spolupracovat, a navíc se k nim budete i rádi vracet. V článku jsme pro Vás sepsali návod, jak najít stabilního přepravce, se kterým se vyplatí jednorázová i dlouhodobá spolupráce.
K nalezení spolehlivé přepravní společnosti využijte srovnávací portál
Existuje celá řada portálů, které se zaměřují na srovnání právě přepravních společností. Během pár okamžiků Vám nabídnou nejlepší varianty s ohledem na zemi adresáta i odesílatele, velikost i hmotnost balíku. Výhodou takových srovnávačů je i skutečnost, že jediným kritériem pro ně není cena, ale také poskytované služby.
Tip: Přečtěte si o tom, jakým způsobem chce ministerstvo průmyslu a obchodu regulovat ceny přeshraniční dopravy.
Co je pro jednu firmu nadstandard, může druhá považovat za základní službu poskytovanou všem zákazníkům bez výjimky
Řeč je především o poskytovaných službách. Pro většinu společností je samozřejmostí bezplatné zaslání podacího čísla zásilky, ale najdou se i takové, které tuto službu zpoplatňují. Nejedná se sice o žádné astronomické sumy, ale proč platit za něco, co můžete mít zadarmo.
To samé platí i u pojištění zásilky. Vždy si ověřte, co daná společnost považuje za základní výši pojištění a jak se pohybují poplatky za případné připojištění.
Rozdíly mohou nastat i u řady jiných služeb. Vše bude záviset na tom, co je konkrétně pro Vás důležité a jakou službu nehodláte využít, a tak Vám nezáleží na tom, že je zpoplatněná.
Spolehlivého přepravce jste již našli a teď zůstává otázkou co dál?
Teď už jen zbývá nastudovat si konkrétní postup přepravy. Níže naleznete obecný postup, ale počítejte s tím, že se může u jednotlivých firem mírně lišit.
- Zvolte si konkrétní způsob dopravy
- Na adresu příjemce
- Na výdejní místo
- Na dobírku
- Vyplňte informace o zásilce
- Adresa odesílatele a příjemce
- Orientační váha a velikost balíku
- Zabalte balík a nalepte na něj adresní štítky
- S kurýrem si domluvte termín vyzvednutí zásilky
- Poté, co obdržíte číslo zásilky, pošlete ho adresátovi, aby věděl, kdy může zásilku očekávat
Důvěřujte, ale prověřujte
Před tím, že poptáte jakékoliv služby, ověřte si, že přepravce své služby garantuje. V takovém případě bude jednodušší vyřešit případnou reklamaci a domoci se spravedlnosti v případě nesrovnalostí. Vždy trvejte na tom, aby Vám přepravní společnost zaslala sledovací číslo zásilky. Díky tomu si lehce ověříte, kde všude se balík během své cesty nacházel a jestli na trase nedošlo k nevysvětlitelnému zdržení.
Jedná se o dynamický trh, který se mění s ohledem na poptávku zákazníků, a proto nelze vyloučit, že se po čase neobjeví společnost, která dokáže pružně reagovat na Vaše požadavky, poskytnout Vám lepší služby a za nižší cenu. Jednou za čas si udělejte menší průzkum a přesvědčte se, že jako zákazník dostáváte to nejlepší, co daný trh nabízí.
Pro jistotu se seznamte i se způsobem reklamace zásilky
Postup se může u jednotlivých přepravců lišit, ale i v jejich vlastním zájmu je, ale se vzniklý problém co nejrychleji vyřešil.
Vyřízení reklamace se neobejde bez několika údajů:
- Sledovací číslo balíčku
- Jmenný seznam obsahu zásilky spolu s vyčíslením celkové hodnoty
- Popis toho, jak byla zásilka zabalena
- Způsob poškození
Berte na vědomí, že reklamace Vám bude uznána pouze v případě, že jste zásilku vhodně zabalili. Pokud přepravujete více předmětů v rámci jedné krabice, vždy je obalte do bublinkové fólie. Volná místa v krabici vyplňte tak, aby nedocházelo k pohybu jednotlivých věcí.
Museli jste už někdy řešit reklamaci odeslaných balíků? Bylo vše vyřešeno k Vaší spokojenosti?