Jako luxusní realitní kancelář v Praze se dnes prezentuje spousta společností. Co si pod slovem luxusní ale vůbec představit? Jednak se samozřejmě vztahuje k jakosti a ceně nabízených nemovitostí, která českých poměrech asi sotva klesne pod 5 milionů korun i u těch absolutně nejlevnějších. Jednak by se ale přízvisko luxusní mělo vztahovat i ke službám, které daná kancelář nabízí, a ke způsobu, jímž operuje. Právě na to se zaměříme na následujících řádcích.
Luxusní realitní kancelář rovná se výborný marketing
Co naplat – každá realitka, a ta luxusní obzvlášť, se musí pohybovat v marketingu jako ryba ve vodě. Tím spíše, že poptávka na trhu nejen luxusních realit zaznamená nejspíš v důsledku koronavirové krize propad. Na trhu realit je dnes nejdůležitějším druhem marketingu ten internetový, neboť naprostá většina lidí pátrá dnes po nemovitostech právě přes internet. Svěřujete-li svou luxusní nemovitost na prodej realitní kanceláři, měli byste očekávat například to, že bude vaší nemovitost přinejmenším propagovat nejen na svém webu, ale i skrze vícero internetových portálů. To ale dělá většina realitek. Ty lepší klidně vytvoří zcela samostatnou webovou stránku, věnovanou jen a pouze vaší nemovitosti.
Ruku v ruce s tím jde i takzvaný homestaging…
Příprava nemovitosti na prodej není jen tak – ale vyplatí se. Takzvaný homestaging zahrnuje naaranžování interiéru vaší domácnosti a její následnou vizuální prezentaci takzvaně (ale i doslova!) v tom nejlepším světle. Častým nešvarem neprofesionálních makléřů je to, že danou nemovitost jen ledabyle vyfotí, aniž by věnovali pozornost kompozici, nasvětlení či vhodné úpravě interiéru i exteriéru. Přitom je prokázáno, že dobré naaranžování a profesionální nafocení se může přímo promítnout i do ceny, za níž se nemovitost nakonec prodá. A to klidně až o 10%! Oblíbeným prostředkem prezentace je i virtuální prohlídka interiéru a videoprezentace, včetně případných záběrů z dronu na samotnou nemovitost a její okolí.
Makléř by se měl detailně obeznámit i s okolím vaší nemovitosti
Kvalitní propagace vaší nemovitosti by měla být takzvaně hyperlokální ve smyslu intimní znalosti prostředí, v němž se nemovitost nachází. Ti nejlepší makléři se klidně seznámí i s místním jízdním řádem, obejdou všechny restaurace v nejbližším okolí, zjistí, kde je nejlepší kafe, nakoupí na místním tržišti, budou vědět o zdejších školách, kinech, divadlech, ale třeba i pikantních zajímavostech. Prahu a její čtvrti musí mít zkrátka v malíku. Jakmile má klient dojem, že nekupuje jen abstrakci a že prodávající je skutečně v obraze, už je k úspěšnému prodeji hodně nakročeno!
Dobrá realitka nezapomíná ani na prezentaci offline
Internet není jediným kanálem, kterým lze propagovat nemovitosti. Dobrá realitní kancelář se bude snažit o propagaci skrze co největší počet médií. Může vaši nemovitost prezentovat na realitních veletrzích, výstavách či oficiálních akcích. A také, což je hlavní, bude předem vědět o potenciálních solventních kupcích díky své již existující síti osobních kontaktů.
V ideálním případě napadne makléře z hlavy hned několik seriózních zájemců prakticky v tom momentě, kdy se začne nemovitost nabízet. Nebo bude mít dobré vztahy s ostatními makléři, kteří mu takové zájemce „dohodí“. Kontakty jsou v tomto oboru opravdu nadevše. Věřte, že řadu luxusních nemovitostí často ani není nutno oficiálně prezentovat – díky osobním známostem se prodávají většinou ještě dřív.
Jaké kvality by podle vás měla luxusní realitka mít? A jak nejlépe propagovat nemovitosti?