Jaké výsledky můžete očekávat, pokud je SEO pro Prahu a okolí nastavené správně? Kolik Vás to bude celé stát? Co všechno byste měli udělat před tím, než se do optimalizace webových stránek pustíte? Pokračujte ve čtení tohoto článku a zjistěte odpovědi na tyto otázky a mnohé další.

Důvody, proč se investice do SEO vyplatí každé firmě

  • Zlepšíte svou pozici ve vyhledávačích a tento efekt bude dlouhotrvající
  • Dosáhnete vyšší návštěvnosti stránek a případně i konverzí
  • Zvýšíte povědomí o Vaší značce, produktu i webu
  • Výsledky se dostaví již během prvního čtvrt roku od spuštění
  • SEO se řadí mezi nejhodnotnější zdroje poptávek

Kolik za optimalizaci zaplatíte a co se naopak koupit nedá

Optimalizace webových stránek v sobě zahrnuje řadu dílčích kroků, které na sebe navazují a vzájemně se doplňují. Od jejich četnosti se odvíjí i cena, kterou si bude specialista účtovat.

Rovněž se může lišit i způsob, jak se bude částka počítat. Platí se vždy v závislosti na ceníku, který máte k dispozici. Jako zákazník můžete platit za měsíc, hodinu či úkol.

V každém případě je nutné domluvit se předem na rozsahu prací a hodinové dotaci v rámci jednoho měsíce. Odměna by měla být rovněž předmětem písemné smlouvy, kterou obě smluvní strany podepíšou před zahájením spolupráce.

Princip, na jakém je SEO postaveno

Cílem společnosti Google je poskytnout svým zákazníkům zdarma přehled nejrelevantnějších zdrojů informací na dané téma – dotaz – klíčové slovo. Aby takovou službu mohl poskytovat, vyvinul a stále optimalizuje algoritmy, podle kterých vyhledávání probíhá. Takzvaní roboti pak procházejí denně miliony webů po celém světě a hodnotí jejich strukturu a obsah.

Důležité prvky, které jsou předmětem hodnocení

  • Klíčová slova, která odpovídají obsahu Vašich webových stránek. Cílem není přeplnit stránku klíčovými slovy. Jejich počet by měl být přiměřený.
  • Z URL adresy by mělo být okamžitě pochopitelné, co je na stránce k vidění.
  • Obsah webových stránek, který je psán srozumitelně a směrem k zákazníkovi, nikoliv pro vyhledávač.
  • Titulek (Title), podle kterého si lidé stránku vybírají. Obsahuje klíčové slovo a další důležité informace pro zákazníky. Maximální délka 65 znaků.
  • Popisek (Meta description), kde musí být rovněž klíčové slovo a další informace, které budou zákazníka motivovat k návštěvě stránky. Maximální délka je cca 160 znaků.

Tip: Podívejte se, jak vytvořit grafiku webu.

Vyplatí se používat SEO, PPC, nebo rovnou obojí?

HLAVNÍ ROZDÍLY

SEO PPC
Investujete čas a úsilí Investujete peníze
Posun se projeví až v momentě, kdy vyhledávač přesvědčíte o tom, že Váš web nabízí zajímavý obsah Změna se projeví téměř okamžitě
Pozice v organickém vyhledávání se koupit nedá Za dobrou pozici platíte a máte ji pouze po tu dobu, kdy je zaplaceno
Z dlouhodobého hlediska jsou celkové náklady na zákazníka nižší Z dlouhodobého hlediska jsou celkové náklady na zákazníka vyšší
Pozice je ovlivněna množstvím placené reklamy i současnou konkurencí Zaplacenou částkou ovlivňujete místo, na kterém se budete zobrazovat
S problematikou je nutné seznámit se do hloubky Stačí nastudovat základy a hlídat si nastavené kampaně

JAKOU Z VARIANT VYBRAT

PPC je klíčové v momentě, kdy na trhu teprve začínáte působit. V organickém vyhledávání se ještě nenajdete, a tak Vám může v prvních měsících pomoci investice do reklamy.

Z dostupných dat vyplývá, že lidé důvěřují více webům, které se zobrazují v rámci organického vyhledávání. Z dlouhodobého hlediska je pro Vás tato varianta výhodnější, protože Vám přinese zákazníky, kteří mají skutečný zájem o Vaše produkty či služby.

Obecně lze říci, že pouhá jedna marketingová aktivita Vám zázraky nepřinese, proto je dobré věnovat se oběma současně, jelikož SEO a PPC se skvěle doplňují. Dobře nastavené SEO pozitivně působí na PPC kampaň. Přečtěte si o tom, jak by mohlo být v budoucnu regulováno podnikání přes web.

Dali byste přednost SEO agentuře, specialistovi či konzultantovi?

Související příspěvky

Peter Wang